1. Mijn plannen

Jambo! (= hallo/goeiendag in Swahili)

Dus. Ik heb een reisblog. Eindelijk.

De blog, deze pagina, heb ik eigenlijk al veel langer. Ik moest er alleen nog wat opzetten.. en dat bleek lastiger dan gedacht. Ik ben heel goed in uitstellen, ReisMee.nl had een storing waardoor ik voor een aantal weken niet op mijn blog kon en toen ging ik ook nog eens drie weken op vakantie naar Frankrijk. Jaja, zelfs nu ik eindelijk klaar ben met school, blijf ik uitstellen en excuses zoeken ;)

Maar oké, welkom op mijn reisblog! :)

Hier ga ik jullie alles vertellen over mijn reis naar Uganda en jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden. Foto’s, verhalen, plannen, gebeurtenissen, dingen die ik leer en noem maar op..

Ik zal beginnen met uitleggen wat ik precies ga doen en voor hoelang, want niet iedereen is hier even goed van op de hoogte. Mijn moeder vroeg laatst zelfs nog wanneer ik ook alweer precies weg zou gaan ;)

Het antwoord: woensdag 10 september. Ik vlieg om 11:45 vanaf Dusseldorf, heb een tussenstop in Istanbul en land dan om 02:50 (de volgende dag dus) in Entebbe, Uganda.

136 dagen = bijna 20 weken = bijna 5 maanden later, op vrijdag 23 januari, vlieg ik weer terug. Om 05:10 vertrekt mijn vliegtuig en om 17:35 land ik dan hopelijk weer veilig in Dusseldorf.

De eerste 13 weken (+ 3 dagen) ben ik vrijwilliger bij Doingoood. Doingoood (ja, je schrijft het echt zo) is een kleine Nederlandse vrijwilligerswerk organisatie die onder andere in Uganda lokale projecten ondersteunt. Het project waar ik vrijwilligerswerk zal gaan doen heet Agape (World) Ministries. Agape Ministries is een weeshuis dat zorgt voor kwetsbare kinderen in Kampala. Hiernaast zorgt Agape ook nog voor het onderwijs van ongeveer 50 andere kinderen en is er een 'drop-in' centrum, waar straatkinderen basisonderwijs en voedsel krijgen. Wat ik precies allemaal ga doen staat nog niet vast. Ik kan onder andere helpen met lesgeven, taken/klusjes doen in het weeshuis, leuke activiteiten verzinnen & organiseren voor in de vrije tijd, voedsel uitdelen + helpen in het ‘drop-in’ centrum en nog wel meer..

In die eerste periode verblijf ik in het Doingoood House in Kampala (hoofdstad Uganda). Dit huis is redelijk luxe en hier verblijven maximaal 8 Nederlandse/Belgische Doingoood vrijwilligers die allemaal op een van de projecten in Kampala werken. Ik weet al dat ik met een aantal andere meiden tegelijk in het Doingoood House zit, dus dat wordt waarschijnlijk wel gezellig!

Vanuit Doingoood word ik verder ook begeleid tijdens mijn vrijwilligerswerk. Er is daar een Nederlandse coördinator met wie ik altijd contact kan opnemen en die ervoor zal zorgen dat ik van het vliegveld word opgehaald, dat ik een welkomstpakket krijg, dat ik wegwijs gemaakt word enz.

Voor meer informatie:

Dan zijn er nog de laatste 6 weken (- 1 dag). Op 13 december stop ik bij Doingoood en vanaf dan zal ik logeren bij een Nederlands gezin dat in Kampala woont. Dit zijn vrienden van mijn oom & tante, die een aantal jaar in Kampala hebben gewoond. Wat ik in die laatste weken ga doen, heb ik nog niet bepaald. Ik hoop in de eerste periode allerlei leuke mensen te hebben ontmoet en leuke dingen te hebben gezien, zodat ik een leuke opvulling voor de laatste weken kan maken. Dit kan nog weer ander (vrijwilligers)werk zijn, maar ook wat meer toeristisch o.i.d. is mogelijk (als ik nog geld overheb tenminste..). Het lijkt me in elk geval leuk om in deze laatste weken nog andere dingen/mensen te zien en mee te maken hoe kerst, oud&nieuw en mijn verjaardag in Uganda gevierd worden.

Zo, dat zijn dus mijn plannen tot nu toe.

Nog vragen? Stel ze vooral! Ik beantwoord ze graag en het is misschien wel leuk als ik ze meeneem in m’n volgende verhaaltje omdat er meer mensen nieuwsgierig naar kunnen zijn.

Voordat ik vertrek zal ik nog een paar verhalen plaatsen over alle voorbereidingen (en eventueel dus nog meer info over m’n reis). Verder zal ik ook nog een verhaal plaatsen over sponsoring, want ik en Agape Ministries zijn heel erg blij met donaties :) Meer informatie hierover volgt dus ook nog.

Voor nu was dit het dan. Als mijn reisverhalen je enigszins interesseren, zou ik het leuk vinden als je jezelf op de mailinglist zet (zodat je een bericht krijgt als ik een nieuw verhaal of foto’s plaats). Dit kan door aan de rechterkant op deze pagina je e-mailadres in te vullen. Reacties en/of vragen vind ik ook leuk! Dan heb ik namelijk niet het gevoel alsof ik het voor niks doe en wordt mijn reisblog hopelijk leuker om te lezen :)

Thanksss!

Veel liefs,

Rianne

Reacties

Reacties

Marte

Jeeeeeeh, ik heb hem gelezen :) Dus bij deze is dit eerste verhaaltje niet voor niets haha. Superleuk om je zo te kunnen volgen, ik ga je missen! Dikke kus en knuffel

Arnold

Pole pole, zelfs met je blog heb je al een Afrikaanse insteek. Ben je dan toch eigenlijk een blanke Ugandese?
Hakuna matata, komt goed!
Leuk dat je blog online is en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!

caroline, jouke, merel en julia

hoi Rianne,

Heel heel veel succes en plezier!

Wie maakt nu het 'ik hou van Holland spel' op het veredelaarsweekend dit najaar?!
Heb je jouw taak gedelegeerd :)?!

lieve groeten en tot lees, schrijfs,

Caroline, Jouke, Merel en Julia

Jannie jansma

Hoi Rianne,

Het klinkt super leuk, spannend en vast heel veel nieuwe indrukken.
Geniet nog even van het kille Nederland en succes met de voorbereidingen.

Leontine

Ga je ook Swahili leren?
Ik heb een heel leuk zakwoordenboekje, die nog makkelijk in je koffer kan......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood