10. Dag Robert

Jambo!

Als eerste ga ik even terugkomen op het laatste uit mijn vorige verhaal, want.. ik heb een kakkerlak gevangen, jaja! Hij lag dan wel al op z’n rug, maar hij leefde en hij was vies! Zie hier het resultaat:

Ok, nu wat meer over afgelopen week. Het was leuk op het project :) Met de vrijwilligers hebben we afgesproken dat iedereen verantwoordelijk is voor een dag. Eén iemand verzint dus wat voor crafts time bij het drop-in center en iets om ’s middags te doen bij het boys home, en de anderen helpen. Ik vind het wel fijn werken zo en we hebben leuke dingen gedaan. Jennita heeft een soort les gegeven over Nederland, we hebben allerlei kleine (ren)spelletjes gedaan, self-defence training gekregen van een Ugandees (die nu in Amerika woont en self-defence/vechtsporten als baan heeft), spellen met ballonnen gedaan, dieren gevouwen, vingerpoppetjes gemaakt en nog wel meer natuurlijk.

Er is ook nog wel iets ‘heftigs’ gebeurd. Robert, een van de kleintjes bij het drop-in center, hing begin deze week nog de hele tijd aan mijn hand of om mijn middel, maar woensdag was hij er ineens niet meer. Zijn ouders werkten in een gebouw waar Afrikanen wonen die aardig wat geld hebben en daar bleek een laptop verdwenen. Zijn vader is daar gewoon meteen voor opgepakt en die zit nu in de gevangenis. Zijn moeder mocht niet meer in hun huis blijven en moest met Robert terug naar ‘the village’ waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. Zo raar, hoe snel dat hier gewoon maar gaat en dat ik hem nu niet meer zal zien. Johnson, het andere kleintje, liep er af en toe ook een beetje verloren bij de laatste dagen. Hij mist zijn maatje. Ik eigenlijk ook wel een beetje, moet ik eerlijk bekennen. Deze foto’s zijn van dinsdag, toen ‘ie er nog was, nietsvermoedend..

Ik heb nog meer foto’s geüpload trouwens. In alle drie de albums staan er weer wat bij. Ik heb ook nog een leuk filmpje voor jullie, van een ritje bodaboda. Mocht je de neiging hebben je snel zorgen te maken om mij, dan raad ik je aan om ‘m niet te kijken of pas als ik weer heelhuids terug ben ;)http://www.youtube.com/watch?v=d9fmsjVX-xg&feature=youtu.be

Veel liefs,

Rianne

Reacties

Reacties

Arnold

Pfoe, ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen. En dan die ontroerende foto's erbij. Schijnt dat je sentimenteler wordt als je ouder wordt. Ik ben vast heel oud ;)

Eerst dacht ik nog dat je de kakkerlak 'Robert' had genoemd en dus met 'Dag Robert' iets heel anders bedoelde....

Rikje

Stoer, je eerste kakkerlak!!! Ja en Robert, naar hoe 't loopt in zijn leven en dat jullie 'm nu missen...
Zo leuk om te lezen over wat jullie opzetten en hoe jullie samenwerken...

xxx jes

Jennie

Heerlijk om even naar je te zwaaien gisteren. Ennuh, wat betreft kakkerlak....een vriendin heeft ooit eens experiment gedaan hoe lang het duurde tot een dode kakkerlak weg was. Misschien leuk voor nieuwe actie? (duurde 3 dagen, onduidelijk of kakkerlak zelf benen weer had genomen of de mieren ervoor hadden gezorgd)

Pip

Oh Arnold,
Je wordt niet oud. Ik ben ook van streek voor Robert, en ik ben toch nog vrij jong. Hoewel ik mijn jeugd wel officieel kwijt ben :(

Maar rietje, wel stoer van de kakkerlak!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood